Alla inlägg under januari 2011

Av Ida Wennberg - 25 januari 2011 17:35

Jag verkar vara Överkalix svar på Blondin Bella.


Nu ska jag och Moa SOVA SÖNDER VÄRLDEN.



SO LONG SUCKERS!!!!



Over & Out

Av Ida Wennberg - 25 januari 2011 12:43

  

jag tar aldrig såna här bilder, jag tycker att det är lite skämmigt faktiskt. Men nu har jag gjort det, så idag är jag skämmig och lite 14 år, fast det är ju å andra sidan det bästa. Ser ni tröjan? ;) 

Av Ida Wennberg - 25 januari 2011 11:30

Idag har vi lärt oss att : Genvägar är SENVÄGAR.


Hade lite oplockade ögonbryn och jag kände att jag inte orkar leta fram pincetten och dra bort stråna, så istället tar jag rakhyveln och POFF. Så slant jag. Nu har jag ett fett stort jävlajack MITT  I ögonbrynet. Nivet så där som strora tuffa killar brukar ha? Mm, ja precis ett sånt har jag nu. JÄVLASKITRÖV.


JAG SUGER!


Av Ida Wennberg - 25 januari 2011 10:55

Igår matade man på ljudlöst på telefonen, sen glömde jag visst att smacka igång ljudet igen. Så nu när alarmet ringde hade jag 5 missade samtal, varav 4 från dagis. Så då sov jag sönder en dags arbete. Det sög ju lite grann. Men jobb 9 - 14 på torsdag iaf, och då får jag kanske tvättat lite idag. Kan man ju hoppas på iaf.


Fick en smärre chock nyss när telefonen ringe och displayen visade Moa P. WTF? Hon sover ju alltid sönder ALLA dagar. Haha, så det var då helt oväntat att hon skulle vara vaken NU. Men vi bokade iaf in en liten roadtrip till Storb sen på en stund. :) Skönt att Moa också är vaken nu. Då kanske man slipper göra samma sak som igår = sitta som en degklump och halsa kaffe framför datorn i väntan på att någonting ska hända. (Ingenting hände)


Men nu ska jag ta tag i mig själv och starta igång en tvättmaskin och kanske måla mig lite. OM jag orkar, smink känns ut som sooooo last year liksom!


   

Jag och H:et är nykterister, men det vet ni väl säkert redan?  

Av Ida Wennberg - 24 januari 2011 23:44

  


Nu ska jag sova, för imorgon ska jag vara vuxen och tvätta kläder och städa. Och eftersom att jag har hämtat alla mina grejer från Pahikkan idag så har jag även hemma Björnfilmen så det är självklart den jag ska somna till ikväll. Undra vem jag kommer att drömma om inatt?! ;)

Av Ida Wennberg - 24 januari 2011 23:21

Har precis avslutat ett samtal med Malin Emanuelsson, och chattar lite med Lotta W på fb.

Jag blev på sjukt bra humör mitt i allt! Helgen tillbringas i luleå och den kommer att vara AWESOME! :) Det är trist bara att man ska planera upp den bästa helgen på länge på en måndag, för nu kommer den här veckan att sega sönder världen...men den som väntar på någonting gott, ni vet :)


Såg ju självklart spårlöst tidigare också, sjukt sorgligt var det. Extremt bra. Jättefint program, och jag är så himla glad för Davids skull att han fick hitta sin biologiskafamilj och träffa sina syskon! Verkligen jättekul att se!


....och något rörande, nämnde jag föresten att vårat vardagsrum är vattenskadat nu?

Av Ida Wennberg - 24 januari 2011 18:24

Nu sitter jag i biblioteket och väntar på att Moas träning ska sluta så ska vi förgylla ishallen med våran närvaro en stund. Jag har lånat två böcker idag, Den enda lögnen och Ett enda ögonblick av Harlan Coben. Sjukt bra böcker, jag har redan läst en av dem. Men den var så bra så jag måste läsa den igen, har som hållit på tänka på den här på sistone. :)Seeeeeen klockan 21 ikväll så är det Spårlöst på 4an som inte får missas, för i det här avsnittet som är ikväll så är David Olovsson från Piteå med i och söker sina biologiska föräldrar. Jag kommer att gråta floder eftersom jag är det blödigaste människan i Sverige, och när det handlar om människor man känner blir det ännu värre. Så jag tycker att ni också ska ta och se på det ikväll! :)Men nu ska jag ta och se slutet av Moisens träning. See ya l8r!

Av Ida Wennberg - 24 januari 2011 16:00

Blev en kortis med B idag, hon hade så dåligt i höfterna så vi vände om vid hällabron istället för att gå hela vägen till bränna. Tänkte lura med mig mamma sen efter maten på en längre promenad. Påtal om mat så är jag EXTREMT jävla hungrig just nu. Har inte ätit frukost eller lunch idag ännu, såå det skulle inte sitta helt fel om familjen Tjock anlände så att vi kunde äta middag typ Nu.


Men jag har varit en duktig dotter och satt på pastavatten nu iaf, jag hade tänkt diska också men det var så äckligt vatten i diskhon och disken var så slemmig så jag hoppar över den delen. Det är lik inte min disk som är där, för jag har inte ätit hemma på heela helgen. Så då vet du det Pappa!


Jag är sjukt uttråkad. Jag hatar att vara ledig när alla andra jobbar eller är i skolan. Sjukt tråkigt är det!


  

Ovido - Quiz & Flashcards