Alla inlägg den 2 januari 2011

Av Ida Wennberg - 2 januari 2011 23:05

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Det gjorde jag.


2. Höll du några av dina nyårslöften?
Tror inte att jag hade några? Och om jag hade det så bröt jag dem säkert på dag 1.


3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, min bästa kompis bland annat :)


4. Dog någon som du känner?
Ja.  

5. Vilka länder besökte du?
Finland och Sverige. Jag var en riktig upptäckare.


6. Är det något du saknat år 2010 som du vill ha år 2011?
Ja, SOL och VÄRME & ett liv vore inte helt fel heller.

7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas? 
28 november


8. Vad var din största framgång 2010?
Eh..ja, jag vet inte om jag haft någon jättelik direkt. Körde på flera små istället ;)


9. Största misstaget? 
Litar för mycket på endel människor ibland. 

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Inte något allvarligt iaf.


11. Bästa köpet?
Ingen som helst aning just nu, men jag hittade min bästa mascara ever.  Maybelline Pulse perfection vibrating mascara.


12. Vad spenderade du mest pengar på? 
Kläder och partyn. Jag är mogen. 

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Moa kom hem från Afrika. Malin fick Love. Hanna gjorde en överraskningshemkomst osv osv.


14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
Eminem & Rihanna - Love the way you lie, Daniel Adams-Ray - Gubben I Lådan , Foolsgarden - Lemon Tree, Here we go again med Pixie Lott och Owl city - vanilla twilight osv

15. Årets bästa film?

Sjukt svår fråga. Ser väl en sisådär 10 filmer i veckan, typ.


16. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
Det där gick väl i perioder. Våren var jag gladare än på sjukt länge.   

17. Vad önskar du att du gjort mer?
Rest! Sökt jobb, sparat pengar.

18. Vad önskar du att du gjort mindre?
Shoppat, endel festande hade man ju även överlevt utan.

19. Blev du kär i år? 
Nej.


20. Favoritprogram på TV?
Despan


21. Bästa boken du läste i år?
Camilla Läckbergs böcker.


22. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Jag minns inte alls. Men Moa skickade ett paket med öronhängen från Afrika och ett kort. Typ min första seriösa post i lägenheten, ever. Haha


23. Något du önskade dig men inte fick?
Nya bröst?

24. Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Jag hade drinkbord på Allstar där jag firade med de bästa :)


25. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 
Ett ordentligt jobb, en charterresa och en miljon kanske?


26. Vad fick dig att må bra?
Alla människor jag hade omkring mig, speciellt Judit faktiskt! Utan henne hade jag nog legat på psyket vid det här laget  


27. Vilken kändis var du mest sugen på?
Prins Carl Philip var 2010års besatthet.

28. Vem saknade du?
Moa när hon var i afrika.


29. Största musikaliska upptäckten? 
Ingenting och allting


30. Hur firade du julen?
I töre hos Målle och Ann.


31. Planer för 2011?
Skaffa ett jobb och fly kommunen.




Av Ida Wennberg - 2 januari 2011 19:13

Det här nog min seriösaste söndag på 100 år. Har skrivit CV och sökt lite jobb. Inte för att jag tror att jag får nå av det jag har sökt, men man känner sig iaf lite duktig ;)


Jag och Pahikkan hade lite svårt att vakna på morgon, men när Moa slet sig ur sängen  så kände jag att jag också var tvungen att göra det. Men så råkade jag somna om i 40 minuter till, sen tvingade jag upp mig. För att hitta Moa utslagen på soffan. Haha. Då satte jag på kaffe och serverade kaffe till min söta halvsambo.


Nu ska jag kasta mig i duschen och sen blire nog att hänga gäng med Moa, imorgon ska jag lämna in mina lönepapper till dagis och försöka mig på att tvätta alla mina kläder så att jag slipper vara naken resten av veckan!



  

Av Ida Wennberg - 2 januari 2011 02:43

En helg och så är dygnet helt uppfuckat. Det ogillar vi starkt.


Nyår är för övrigt tidernas mest överskattade helg. Jag tillbringade mitt nyår på Allstar och om hade ingen nedräkning på tolvslaget (DETSÖG) så det missade jag också.


Nu ligger jag hos Pahikkan. Hon är hos Sam, men jag ska lura hem henne med lite Cougar town. Hihi

Sen ska jag sova, och imorgon ska jag stiga upp tidigt. 2011 ska bli ett bra år. Jag ska starta upp det med att söka en massa jobb...långt ifrån Överkalix.


So long suckers

Ovido - Quiz & Flashcards