Direktlänk till inlägg 21 juni 2012

Rock it!

Av Ida Wennberg - 21 juni 2012 09:47

Hallå bloggvärlden,

nu är jag tillbaka. För gott! (Hoppas vi)

Jag kan ju sammanfatta hur mitt liv har sett ut sedan jag uppdaterade  sist : Frans  Frans  Frans  Frans  Frans  Frans  Frans  
Frans  Frans  Frans  Frans  Frans  Frans  Frans  F
rans  Frans  Frans  Frans Jobb jobb jobb jobb jobb jobb. Typ. Lite annat har man väl hunnit med, men i stora drag är det där vad som sker, och det trivs jag bra med! :)

Förra helgen var vi till umeå på hundutställning, första gången jag var "själv", Moa och Magnus var ju visserligen med, men med själv menar jag utan mamma och utan Yvonne. Så jag var ju lagomt nervös och lagomt stressad = ettrig och sur.

Vi steg upp klockan 6 och tjugo i 7 rullade vi från Moa till utställningen. När vi anlände till utställningen regnade det som aldrig förr och Frans var orastad och det sista man vill göra är ju att sätta ner honom i en pool av gräs, grus och regnvatten, vi kände lite stress över ifall han skulle lägga en kabel i ringen...Det gjorde han såklart inte. Den här gången ;)

 Vi hade ju lånat ett tält av Yvonne just ifall det skulle regna, så Moa och Magnus började montera upp det och jag stod med Frans inlindad i en jacka och undrade hur jag kunde vara så korkad att jag inte tog med regnoverallen till honom. Så kom vi till den punkten då vi inte får upp tältet (!) jag och Magnus var ju inte allt för nära vänner i det stadiumet ( sa jag att jag kan bli aningen sur och ettrig i stressande situationer och Magnus var sjuk med feber och sömnbrist ? ) och Moa knackade på ett annat tält för att be om hjälp. När Moa och hjälpen anländer kan vi ju lite generat konstatera att HOPPSAN! tältet var visst ut och in. Där var orsaken till varför det inte gick att sätta upp. Efter att vi vänt det som det ska vara tog väl uppsättningen 3 minuter. Hehe.

Men utställningen gick bra, han fick bra kritik, excellent och ck. Sen fick han reservcert också. Så vi är nöjda och glada, och laddar upp inför utställningen i gve nästa helg.


Nu ska jag studsa i nå kläder och dra till ica med Linnea therese och inhandla midsommarmaten sen är det dags för lite jobb! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Wennberg - 11 oktober 2012 09:20

Klockan SJU har Frans beslutat sig för att vi ska vakna idag. Jag beslutade mig för att nej, det ska vi inte. Men efter 45 minuters försök till ignornering och vidaresovning gav jag upp och började klä mig för att ta ut honom på morgonpromenaden, VAD...

Av Ida Wennberg - 10 juli 2012 16:37

Magnus matlagningsväcka dag 2 och det är köttbullar och mos på menyn. Ida får pastafjärilar istället. Hehe. Efter maten ska vi till gyljen och gå med hundarna, sen ville Magnus leka med fyrhjulingen och efter det ska vi basta. MYSIGT VA?! Dagar s...

Av Ida Wennberg - 9 juli 2012 17:32

Lika pigg som vanligt när alarmet ringde tjugo över 5 imorse. Snoozknappen fick arbeta effektivt i 40 minuter innan jag inte hade något annat val än att stiga upp! Har iaf jobbat till halv 3, sen åkte jag och mamma raka vägen till grelsbyn och badade...

Av Ida Wennberg - 8 juli 2012 20:14

Ställde inget alarm igår vilket resulterade i att Moa ringde och väckte oss kvart i 12. Sådärja! Då har man lyckats sova bort den enda fina helgdagen den här sommaren. Bra jobbat! Gick iaf och köpte pålägg och mjölk på OK, kastade i oss frukost och...

Av Ida Wennberg - 8 juli 2012 02:04


Hittade ingen film att ladda hem och efter en timmes googlande och 1000 youtube-trailer senare gav vi upp och bestämde oss för att hyra en Johan Falk på tv:n istället. Och vad inser Ida då? Jo, att jag har INTE sett den. Alla andra Johan Falk filmer ...

Ovido - Quiz & Flashcards