Alla inlägg under november 2010

Av Ida Wennberg - 28 november 2010 21:57

Idag är det första advent. Jag har NOLL julstämning. I år måste jag skaffa en gran, för annars har man väl ändå ingen riktig jul?! :)


Helgen har tillbringats i luleå, sjukt kul. Jag måste börja hänga där oftare!! Det är mitt nyårslöfte till mig själv.

Igår skickade Malin ett meddelande att värkarna hade satt igång och efter 6 ringde hon och sa att dom var påväg in. Så pratade jag med henne igen runt 9 och på morgon ringde jag Kerstin och fick veta att det har kommit en flicka på morgon!! Jag är så sjukt glad! :) Att hon är den sötaste bebisen ever behöver jag väl inte berätta?! Fast med Malin som mamma kunde man ju inte förvänta sig annat :)    



Nu ska jag snoka runt lite på fb innan jag återgår till min pensionärssöndag med Beckfilmen på 4an! :)


   

  

Av Ida Wennberg - 25 november 2010 22:33

Igår somnade jag och Moa himla sent, sen blev jag utringd på dagis tio i 7 på morgon. Men det är ju roligt så man ska ju inte klaga. Jobbade till 15, sen har jag även varit och stängt vippa med Mois så att Stefan kunde åka hem. Så idag har jag varit arbetsam. Tänk om alla vore lika duktiga som mig. Vilken underbar värld vi skulle leva i då.


Alltså jag är sjukt trött. Sitter hos Mallan nu, jag vet inte vad vi ska göra. Men slå på en film att somna till låter ju inte ut helt fel! Känns ut som att klockan är 2 eller nå. Sjukt.


Life is a bitch and then you die.

Av Ida Wennberg - 23 november 2010 18:35

Och ikväll verkar det bli ingenting. Fy vad trött jag blev när jag kom hem, segade mig till soffan och har legat där i tills nu. Började leta min börs men hittar den inte, så då skiter jag i den. Haha. Funderar på om jag ska ta bilen när pappa kommer från bränna och dra till vippa och hänga lite, men jag vet fan inte om jag orkar. Blev som helt extremt jätte trött.
Men nog vet jag ju  själv att jag blir pigg(are) på ett tag och lagom till alla ska sova har jag damp och är hyper. Jag är inte gjord för Sverige. Egentligen ska jag typ bo på ett varmt ställe, med annat dygn. Så det så!


Jag har skrapat 2 trisslotter idag, vad jag vann? NOLL kronor. Nollfuckingkronor. Ingenting. Jag vinner aldrig på triss. Piss-triss lotter. Blä. Lyckos mig att jag har tur i kärlek istället då. Hahahaha!


Nu ska jag leta upp jordens varmaste tröja, ta mitt täcke och vila ögonen en stund.


So long

Av Ida Wennberg - 23 november 2010 15:07

Första och sista (!) dagen i ötå den här veckan. SOFT! Imorgon några timmars jobb på vippa på kvällen och lite jobb torsdag möjligen fredag och sen erbjöd jag mig faktiskt att jobba hela helgen. Goood girl!

Ska lik inte göra någonting spec, vad jag vet såhär långt iaf :)


So far so good! ehum..jag är på ganska bra humör idag, undra om det är för att jag får sova imorgon? Eller om det är för att jag och Malin ska ha myskväll? Eller för att det är helg snart...eller för att jag bara är en glad människa av naturen? Måste vara det. Jag är ju aldrig sur, aldrig någonsin...typ ;)


Eat my fuck världen.

goodbye


Av Ida Wennberg - 22 november 2010 23:32

Idag har jag inte gjort någonting, shame on me. Jag som har himla mycket att göra egentligen.


Men imorgon ska jag iaf ge ötå ett sista försök...man måste ju få pengar någonstans ifrån. Aoooo. Men eftersom att mina arbetslösa dagdrivarvänner har förstört hela mitt dygn så kommer jag väl inte att kunna somna på 3 timmar eller nå. KUL. Haha.

For iaf hem tidigt idag, så jag har hunnit duscha och sen tog jag min Ben & Jerrys och gick ner till Hanna och såg lite tv och sådär. Så nu har jag suttit på fb, bloggar och pixbox så att ögonen värker.


Tänkte göra ett ryck och ta dvd:n med mig och hoppa upp i sängen och slå på en dålig film eller en skiva despan här snart.


Jag kom btw fram till att det bara är 4 månader till det är mars, och mars = vår!!!!   


Våren är nog min bästa årstid, för då är alla garn-mega-super-glada. Alla börjar komma fram ur sina vinteriden och det är kul att vara utomhus igen. 4 månader, det är ju fan ingenting hörni! :D


  

Av Ida Wennberg - 22 november 2010 13:30

Jag har hundra saker att göra idag, och noll energi. Så hur det ska gå ihop är det ingen som vet. Attans.


Igår såg jag film från det att jag vaknade till jag gick och la mig, typ. Med några matpauser, och lite facebookande. Jag och Moa såg en fjortisfilm som jag inte har sett tidigare, thirteen, och den var faktiskt garn bra. Haha. Jag och Moa ska pierca tungan och ha en extrem fjortisperiod här inom en snar framtid.


Jag var på extremt jättedåligt humör hela dagen igår, men idag när jag vaknade var jag lite gladare faktiskt. MEN såklart ska MoaW och pappa förstöra det humöret också.


Jaja, nu ska jag ta tag i mig själv och fixa lite stuffs.

Av Ida Wennberg - 20 november 2010 14:58

Jag och Moa beställde ju färglinser för ett tag sen, och så fick vi dom ju då i måndags tror jag (?) aja, iaf så tog jag på mig mina och sen sov jag med dom och så la jag ut dom i en kopp på vippa. Sen kom jag på det idag när jag var dit, så då tänkte jag att jag ska vara blåögd ikväll och började med projekt Linsjävlar.
Alltså mina ögon måste vara överkänsliga eller nå, för fy fan vad ont det gör att sätta i dom, det svider och rinner ut 10 liter tårar och sen är ögat rött i 3 år innan det ser normalt ut igen. Haha! Nästan så att det inte är värt det :)


Har iaf hunnit med rätt mycket idag, väckt upp Moa och Siken, väckt Sam (som btw hatar mig garnmycket nu skulle jag tro), varit på bolaget, varit upp på skolan och fixat med nå skolarbete åt MoaW, handlat på konsum och fixat skjuts åt Krille från luleå, plus att jag har satt i linserna, och hängt på vippa. Och nu ska jag hoppa i duschen innan jag tvingar Moa eller Hanna att pillra i mitt löshår. :D Life is goooooooooood.

Jag är på sjuktjävlabra humör idag! Och ikväll blir det nog ännu bättre ;)

I got a feeeling, u know ;)


     

tur att jag var duktig och blonderade sönder mitt egna hår...mycket roligare att ha någon okänd människas hår fastclipsat i skallen tycker jag! 

Av Ida Wennberg - 20 november 2010 11:17

Hade ställt alarm halv 12 idag, men då ringer såklart telefonen 20 minuter innan så då är det ju inte direkt någon idé att somna om igen. Haha


Nu ska jag klä på mig lite kläder och åka iväg till min söta lillasyster och sen blir det ett eller två stopp på konsum, bolaget och skolan. Yeyeye...nu ska jag halsa kaffe och hoppas på att jag vaknar till liv lite grann iaf och sen rullar jag mot braenna!



  


Ovido - Quiz & Flashcards