Alla inlägg under februari 2011

Av Ida Wennberg - 9 februari 2011 12:28

Började må extremilla mitt i allt. Men jag har intagit fosterställning i soffan och ätit lite ibumetin så nu börjar det släppa. Gilla pms alltså...

Av Ida Wennberg - 9 februari 2011 11:01

Nja, inte riktigt. Men sol och -19 + snö överallt. Jag blev sjukt glad när jag steg upp och såg SOLEN skina. Sen försvann den lilla lyckokänslan när ögonen hamnade på termometern och den visade köldskador ute. Men jag funderar på att trotsa kylan och ta Bizzi och gå på en liten promenix snart iaf :)

Sen ska jag jobba eftermiddag idag, så det blir ju bra. Skönt att göra lite nytta ! Nu ska jag försöka leta fram låtarna från mean girls 2, för jag och Pahikkan hittade en och annan favorit när vi såg filmen ;)


solong

Av Ida Wennberg - 8 februari 2011 23:46

Kom hem precis, var och tränade med L8, Pahikkan och Yohänna. Min slöaste träning hittils, typ. Meen imorgon är det ju nya tag igen så :)
Jag hade velat se ett avsnitt Criminal minds eller två, men jag orkar inte sitta vid datorn så det får bli att inta soffläge med lite Despan istället.


Imorgon måste jag lämna in mina dagispapper. Jag fattar inte dealen med att jag alltid är så himla seg med att göra det.

Sen har jag ju även sorterat hälften av alla kläder som låg på golvet idag, så jag har ju endast 2 överfulla Ikeapåsar + en tvättkorg att tvätta imorgon...minst. + att mamma och pappa åker till Riga på torsdag så jag måste gå den vanliga hur-man-gör-upp-eld-kursen. 

Jag har tagit hand om huset varje gång de har lämnat kommunen sen jag har varit 13 år. Huset har alltid stått kvar, och aldrig varit en igloo när de har anlänt efter sina små trippar. Men ändå har jag vissa kurser jag måste genomgå vaaarje gång innan jag får förtroendet att ta hand om ägodelen. 

Jag har alltså garnmycket att göra imorgon. Egentligen kommer jag att:

* sova halva dagen

* sitta/ligga andra halvan

* leka med Moa när hon slutar

* svära över att jag inte har några kläder

* ha ångest över mina oinlämnade papper


    

peace out

Av Ida Wennberg - 8 februari 2011 18:48

Idag har jag haft en duktig-dotter-dag. Jag har städat lite, diskat och lagat mat. Vegwok med bulgur, sjukt gott! Pappa vägrade äta eftersom att han ville ha brunabönor och bacon. Hehe

Sen gick jag och mammut till bränna, eller pappa plockade upp oss på brännabron. Så har jag handlat massa saker också, frukt och shit. Så ikväll efter träningen ska jag göra smoothie :)


Nu är jag hos Pahikkan, hon är arg och jag är lite mindre arg.


Jag trodde att man lägger fjortisbråk, töntiga sms och mejl bakom sig när man blir vuxen. MEN tydligen inte, it´s still going strong. Jag är iaf mogen nog att inte ta åt mig, eller lägga ner energi på sån skit.


Nu ska jag snoka på fb och lugna ner mitt lilla hallonhjärta M:et.


Av Ida Wennberg - 8 februari 2011 12:43

Steg upp tidigt idag, nu är jag hemma. Ska gå ner till Hännet och dricka kaffe, sen vill jag ut på en promenad. För det är wounderbart väder ute ju! :)



Av Ida Wennberg - 7 februari 2011 20:11

Jag har inte haft en halv aning om att det har kommit en TVÅA av Mean girls! Så gissa om jag blev chockad när jag gick in på ch131 för att leta fram en serie jag och Moa kunde kolla på innan träningen?! Så nu laddar vi ner den, Means girl som Moa vill skriva när hon ska söka på den... Hihi. Det som hade gjort filmseendet perfa hade varit en redbull, ett glas mjölk och en stor fet geishakaka. Men NEJ, Ida. Nu ska nyttiga livet sättas igång så farväl energidrycker och chokladkakor....


Se ya l8r

Av Ida Wennberg - 7 februari 2011 16:55

Jag är på det sämsta humöret ever.

 

Ovido - Quiz & Flashcards