Alla inlägg den 16 februari 2011

Av Ida Wennberg - 16 februari 2011 18:39

Jag har städat hela rummet, till och med garderoben och nattduksbordet och allt det där svammlet. Det var inte så tugnt som jag trott att det skulle vara, så nu en halv sopsäck och 4 byttor smutstvätt senare är rummet kliniskt. När jag ska orka ta itu med tvättandet är ju dock en helt annan femma. Men EN tävttmaskin har jag ju iaf satt igång idag, lite duktigt ändå ;) Jag har även lyckats kasta bort lite kläder och ett par skor idag (!) det är EXTREMT DUKTIGT. Nog för att jeansen jag snörde var sjukt håliga och skorna var ett par gympaskor som lik är förstora. Men iaf. Jag stod och höll i ett par jeans jag köpte när jag var...14(?) eller nåt, som jag har sytt ut längst ner i benen med sånt där lila häftigt tyg ni vet?! Haha, jag kommer förmodligen aldrig mer att använda dom eftersom dom inte är så jävla snygga, men jag kunde som inte kasta dem heller. Sen höll jag i ett par till som jag köpte i Frankrike när jag var 13/14 år, dom är för små just för tillfället, men dom vägrar jag också slänga för någon gång i framtiden när jag blir smal igen så kanske jag kan ha dom ;) skorna jag vägrar kasta ska vi inte ens gå in på...hehe


Nu väntar jag på Moa Natalie Pahikka-aho, ikväll SKA vi träna och sen ska vi ha filmmys med fruktsallad. Hihi. En försenad alla hjärtans dags kväll, det blir skoj. Men kanske jag skulle ta och packa ihop min lilla sleep over väska så att Moa slipper vänta i bilen i hundra år innan jag är klar. :)


Kramix ;)

Av Ida Wennberg - 16 februari 2011 14:10

Har städat non stop i säkert 40 minuter, men med Malin som pratsällskap i telefonen. Haha, det är sjukt hur mycket lättare det är att göra tråkiga saker när man har någon att prata med under tiden. Har inte kvar så mycket på min rumsstädning, bara dammsuga och dammtorka + bädda sängen :) Jag är ju sjukt duktig när jag vill. Sen att garderoben är uppochner och skåpet fyllt med onödiga grejer ingen vet om existerar är ju en helt annan femma. Den typen av städning tar vi itu med en annan dag, någon gång nästa år kanske?


Men kanske jag gör sista rycket nu då.


Av Ida Wennberg - 16 februari 2011 13:14

Idag har jag belönat mig själv med en sovmorgon, så inatt blev det en 10timmars sömn. Det tackar vi inte nej till, och lätt att jag hade kunnat sova resten av dagen. Men eftersom att huset förmodligen hade varit en igloo när jag vaknade isåfall så lät jag bli det och steg upp och kastade i ved i pannan. Självklart mosade jag även mitt ringfinger under jordens största vedträ också, det var duktigt och inte speciellt behagligt. Jag fattar inte varför jag är så himla klantig den här veckan?


Nu tänkte jag hinka i mig den sista kaffemuggen och sen ska jag nog ta tag i sorteringen av smutstvätt och bädda rent i sängen. Det är så jävla mycket hund och katthår i den så att jag får allergi.


so long

Av Ida Wennberg - 16 februari 2011 00:04

Nu valde jag att ta min kära kusin, Hanna. Som vissa gånger är mer som än syster :) vi har bott grannar hela livet, vi är båda två lite vrickade, har ungefär samma humor, är lika blödiga osv. Men Hanna är dock 10 gånger roligare att reta än vad jag är, för hon blir mycket surare, mycket mycket lättare ;)

Ovido - Quiz & Flashcards