Alla inlägg under februari 2011

Av Ida Wennberg - 10 februari 2011 10:00

 

 

På måndag är det alla hjärtans dag,

kopiera detta om du tycker att broccoli ser

ut som små träd

 

 

Av Ida Wennberg - 10 februari 2011 09:27

Börjar jobba på 1,5 timme och här sitter jag. Ful och smutsig. Men alltså...jag har ingen lust att ta av mig en halv strumpa just nu. Jag fryser. Det är jobbigt att klä av sig och gå in i duschen, och det är jättejobbigt att slå av vattnet och gå ut ur duschen när man väl är där.

Lalala... nej, nu måste jag göra ett ryck! Någonstans hade jag planer på att göra mig en smoothie till lunch innan jobbet, och det lär jag ju säkert göra....ehuum....

Av Ida Wennberg - 10 februari 2011 09:10

  

Om ni googlar fram en person som är lite bättre än alla andra så kommer förmodligen den här bilden att dyka upp.

I´m Ida Wennberg and I´m the shit, så att säga


Av Ida Wennberg - 10 februari 2011 07:02

Över 30 grader kallt ute. Sen gnäller man när det är 20 + för att man svettas lite. Just nu skulle jag gärna svettas sönder världen hellre än att frysa ihjäl direkt en tå sticker ut från täcket. Med min tur kommer bilen att strejka på vägen hem, telefonen sluta fungera och jag kommer frysa ihjäl på något roligt ställe. Som typ...morjärv.


Av Ida Wennberg - 9 februari 2011 21:24

Skippade träningen idag, orkade inte stressa från jobbet och så blir det så himla sent när jag ska upp tidigt imorgon. Så jag och Hännet tog oss en promenad nu ikväll istället. Så när vi går upp mot lappberget och är mitt i backen kör det förbi en lastbil nere på storvägen. Hanna ropar till och flyger på mig, som halvt flyger på hunden.
- Oj! Förlåt. Fan vad rädd jag blev. Jag trodde att det var någon som kom bakom oss. Fina nerver hon har min kära kusin ;)
Sen bajsade hon i brallan när det stod en lastbil ställd vid ett hus också! Lastbilsfobi kanske är rätta ordet?


...sen att jag inbillade mig att det skulle ploppa upp en mördare i skogen och döda oss närsomhelst är ju en annan historia. För jag sa ju inte mina tankar högt. Men nästa gång tror jag att vi håller oss från skogspromenader i mörkret och går efter uppbelysta vägar istället :)


Nu ska jag gå och ha ved&pannkurs final med pappa. Han matar sönder mina tre hjärnceller med sitt surr.


    

vi är normala.


so long

Av Ida Wennberg - 9 februari 2011 14:13

Nu är jag fixad och klar till jobbet :) Måste bara packa ner lite träningskläder så att jag och Pahikkan kan dra till gymmet när jag slutar.

Jag och pappa har haft göra upp eld kursen idag. Jag KAN göra upp eld, jag har gjort på SAMMA sätt i 100 år. Nu skulle pappa visa ett annat sätt, för jag gjorde tydligen fel. Trots att det är han som har lärt mig. Så det slutade med att vi stod och skrek åt varandra. Pappa var sjukt sur, jag var sjukt sur. Och elden JAG hade gjort upp på MITT sätt brann. Sen blev vi vänner.


Sen kom renarna som var här igår, förutom de tre som var då hade de tagit med sig 4 små renkompisar. De var sjukt söta. Jag vill ha en ren som husdjur. Pappa ringde och tjallade till Peter som ringde renägaren så de var här och jagade iväg mina 7 vänner för en stund sen. Det sprang renar överallt. Undra om de kommer tillbaka imorgon med fler kompisar?


 Imorgon ska jag skjutsa mamma och pappa till töre. Vi lämnar överkalix klockan SJU. PÅ MORGONEN. Fatta hur jobbigt det kommer att vara. Jag kommer att dö innan morjärv. Som tur är ska jag ju bara köra hem bilen sen, så jag kan följa med på färden i min pyjamas och vara så där härligt morgonful som bara jag kan vara :)



    


Av Ida Wennberg - 9 februari 2011 12:53

  

Matmamman, dietistan, tränings-Hitler, Pahikkan, Moe the hoe, hallonbåten...kärt barn har många namn. Vi tänker likadant, tycker nästan alltid likadant och har alltid himla roligt med varandra...och när livet inte är lika roligt fungerar vi ändå utmärkt tillsammans. Utan pumpapajen hade livet inte varit lika bra som det är idag. That´s why I love you. Hihi   

Av Ida Wennberg - 9 februari 2011 12:50

Såg en lista Hanna har börjat med i sin blogg. Den listan vill jag också göra, SÅ jag snodde den av henne :) hiihi



1a bilden: Någon du umgås väldigt mycket med.
2a bilden: En bild på dig själv.
3e bilden: En bild på någon i din familj.
4e bilden: En bild på en konstig tid i ditt liv.
5e bilden: En gammal bild på dig själv.
6e bilden: En bild på dig och en vän du inte varit med på länge.
7e bilden: En bild som du aldrig lagt upp.
8e bilden: En person som du saknar.
9e bilden: Någon i din släkt.
10e bilden: Någon du tycker är väldigt snäll.
11e bilden: En person du kan berätta allt för.
12e bilden: En bild på din vardag.
13e bilden: Du och någon klasskompis.
14e bilden: En bild som påminner dig om gamla tider.
15e bilden: En person som du vill vara med.
16e bilden: En bild på dig själv.
17e bilden: En ovanlig bild.
18e bilden: En bild på din fritid.
19e bilden: En person som är snygg.
20e bilden: En bild på dina närmaste.
21e bilden: En person som alltid ställer upp för dig.
22e bilden: En bild på en tid du saknar.
23e bilden: En bild från i somras.
24e bilden: En bild som gör dig glad.
25e bilden: En person som alltid gör dig glad.
26e bilden: Någon/några som du alltid har roligt med.
27e bilden: En bild som du alltid skrattar åt.
28e bilden: En tokig bild.
29e bilden: Den nyaste bilden på dig själv.
30e bilden: Någon du aldrig kommer släppa taget om.
Ovido - Quiz & Flashcards