Alla inlägg under mars 2011

Av Ida Wennberg - 3 mars 2011 08:20

Vilket väder det är ute! Jag hade planer på att gå till bränna på en stund, men bokade upp lite planer med Judo istället så nu ska jag hoppa i duschen snart istället. Tänkte gå över isen till vippa sen innan jobbet istället :)


Har fått mig en normal dygnsrytm igen, äntligen. Det känns ut bra att slippa sova sönder dagarna och glo sönder nätterna.

Jag har drömt om mormor och morfar inatt, igen. Det är flera år sen jag har drömt om dom, men nu har jag gjort det flera gånger den här veckan. Och fy vad jag är inne i en saknaperiod. Jag hade världens sötaste minsta mormor och världens största, starkaste och roligaste morfar. De hade allt annat än ett lätt liv, men inte satt dom hemma och var bittra för det.
Morfar fick en stroke när han var runt 50, den gjorde så att han tappade sin talförmåga och så blev han totalförlamad på högersida. Då började han sy och väva mycket. När jag och Moa var små fick vi alltid fullt med tavlor och dukar som han hade gjort, sen när han kom hit för att hälsa på så hade han sin lilla rundtur i huset då han klampade upp för trappan med käppen i högsta hugg för att se om vi hade hängt upp hans mästerverk på väggen. Så när han såg tavlorna hänga pekade han med käppen och sjöng och var glad. Alltid samma sak. Han var så söt!   


  




Av Ida Wennberg - 3 mars 2011 08:14

för idag är det mammas födelsedag, hurra hurra hurra! Och eftersom min mamma är världens bästa mamma har Gud belönat henne med plusgrader och sol idag, av mig och Moisen får hon sin present imorgon. Men den som väntar på någonting GOTT väntar aldrig för länge ;)


Av Ida Wennberg - 3 mars 2011 07:54

Snyggast i stan, båda två! ;)

Av Ida Wennberg - 2 mars 2011 20:59

Jag bråkar med Sam, pimplar kaffe med Pahikkan och dricker så där lagomt mycket ibland ni vet.

Av Ida Wennberg - 2 mars 2011 20:33

Vadå ovanlig bild? En bild på mig när jag är nykter då, eller? Haha. Sjukt svårt att hitta någon som passar till den där skitrubriken. Sååå jag hoppar över den tills vidare.


Av Ida Wennberg - 2 mars 2011 15:36

Pappa - Men vad har du under ögat?
- Sperma. Stör det dig eller?


Koooooooom precis från jobbet. Mamma slutade samtidigt som mig idag. Nu ska jag lägga mig och dö framför tv:n och mamma ska baka tårta inför sitt kalas i helgen. Jag har ju aldrig påstått att jag inte är lat, va?


Av Ida Wennberg - 2 mars 2011 07:58

jag skulle locka håret på morgon, och så springer fatso rakt in i min arm så POFF locktången rakt på kinden. Skönt. Nu har jag en lila dutt där. inte snyggt.

Tack pappa det var duktigt

Ovido - Quiz & Flashcards