Alla inlägg den 3 mars 2011

Av Ida Wennberg - 3 mars 2011 21:28

  


         

           

  

 

Friends are the Bacon Bits in the Salad Bowl of Life

Av Ida Wennberg - 3 mars 2011 21:20

Kom precis från jobbet, tänkte ta och träna efter jobbet men jag orkar fasiken inte. Funderar på att gå på en till promenad istället, eller kanske springa en bit. Men med min tur så halkar jag väl och bryter ett ben eller en handled. Det skulle vara typiskt mig.

Imorgon blir det luleå en sväng med mamma och MoaW. Men eftersom att jag har lika mycket pengar på kontot som jag har hjärnceller så blire ingen shopping för moi.

GREAT.

Nu ska jag ta mig från datorn och utomhus för jag har ätit kola så att det räcker för 10 år fram idag.


solong

Av Ida Wennberg - 3 mars 2011 08:20

Vilket väder det är ute! Jag hade planer på att gå till bränna på en stund, men bokade upp lite planer med Judo istället så nu ska jag hoppa i duschen snart istället. Tänkte gå över isen till vippa sen innan jobbet istället :)


Har fått mig en normal dygnsrytm igen, äntligen. Det känns ut bra att slippa sova sönder dagarna och glo sönder nätterna.

Jag har drömt om mormor och morfar inatt, igen. Det är flera år sen jag har drömt om dom, men nu har jag gjort det flera gånger den här veckan. Och fy vad jag är inne i en saknaperiod. Jag hade världens sötaste minsta mormor och världens största, starkaste och roligaste morfar. De hade allt annat än ett lätt liv, men inte satt dom hemma och var bittra för det.
Morfar fick en stroke när han var runt 50, den gjorde så att han tappade sin talförmåga och så blev han totalförlamad på högersida. Då började han sy och väva mycket. När jag och Moa var små fick vi alltid fullt med tavlor och dukar som han hade gjort, sen när han kom hit för att hälsa på så hade han sin lilla rundtur i huset då han klampade upp för trappan med käppen i högsta hugg för att se om vi hade hängt upp hans mästerverk på väggen. Så när han såg tavlorna hänga pekade han med käppen och sjöng och var glad. Alltid samma sak. Han var så söt!   


  




Av Ida Wennberg - 3 mars 2011 08:14

för idag är det mammas födelsedag, hurra hurra hurra! Och eftersom min mamma är världens bästa mamma har Gud belönat henne med plusgrader och sol idag, av mig och Moisen får hon sin present imorgon. Men den som väntar på någonting GOTT väntar aldrig för länge ;)


Av Ida Wennberg - 3 mars 2011 07:54

Snyggast i stan, båda två! ;)

Ovido - Quiz & Flashcards