Alla inlägg den 21 september 2010

Av Ida Wennberg - 21 september 2010 23:26

Ikväll har vi pratat spöken, sjukt mycket spöken. Så ikväll känns det ut måttligt roligt att sova själv.


Ni alla vet väl att det spökar här, på riktigt alltså... Både jag och Moa har hört och varit med om sjukt mycket grejer. Tillexempel en gång när jag och Moa P var här så skulle vi panta burkar. Så vi gick ner i källaren och hämtade upp en massa säckar och påsar med pantflaskor och sen när vi stod i hallen och höll på klä på oss så började det som slå och dra i källardörren (ni vet som om någon står på andra sidan och drar i handtaget utan att trycka ner det). Så i alla fall tänkte jag att det var korsdrag om vi hade lämnat öppet någon dörr där nere så jag gick ner och kunde konstatera att alla dörrar var stängda så då gick jag upp igen och när jag kom upp började dörren slå ännu mer (!) och samtidigt började alla petflaskor pysa som när man skruvar upp korken på dom. Så både jag och Moa tog oss rekordsnabbt ut i bilen kan jag ju meddela er.


Sen har det ju hänt en massa andra grejer, som knackningar i väggen, klockan i vardagsrummet som öppnar sig, osv.


Här senast var väl förra veckan när Malin låg och sov uppe och kände katten hoppa upp i sängen och gå över henne och sen hoppa ner igen. Problemet var ju bara det att katten låg nere i hundburen och sov och dörren till rummet var stängd.


och minns ni midsommar? Det var ju helt sjukt!


vem ställer upp som min sovkompis inatt?

Av Ida Wennberg - 21 september 2010 18:38

Har jobbat till 3 och sen har jag och Judit varit på brännvalls och sen for vi och hängde hos Anton, och efter det hängde jag hos Mois och nu är jag på vippa, tillbaka där jag började så att säga. Hehe

Men det är ju så himla tråkigt att vara hemma och göra ingenting, man får ju damp. Mycket roligare att vara och se på folk istället :) + att jag har tillgång av dator här och det har jag ju inte hemma...där sitter pappsen för ovanlighetensskull ;)


Pappa är så söt btw. Ett litet urdrag ur vårat telefonsamtal tidigare idag.

Pappa - Hur låter jag?

- Vadå låter?

- Ja, hur låter jag? Låter jag bättre än någonsin?

- Nä vadå?

- Äh skitsamma det var bara ett litet test.

- Jaha har du ny telefon?

- Ja.


Jag tror att jag måste boka tid till en optiker snarast, jag ser ingenting (trodde t.ex att Carl Bildt var Björn Gustafsson när jag såg valvakan i söndags) har konstant ont i huvudet och orkar inte läsa saker på datorn för att alla bokstäver bara flyger omkring. Haha


so long

Ovido - Quiz & Flashcards