Alla inlägg den 7 september 2010

Av Ida Wennberg - 7 september 2010 12:03

Efter att ha sminkat mig lite och spelat musik på järnet ett tag + ett samtal från dagis senare blev jag genast på bättre humör. Sen att det är sommarväder ute, och Judit vill komma med på en liten promenix till brännvalls gör ju inte att jag blir på sämre humör direkt. Nu behöver jag bara hinka några liter kaffe för att bli som folk igen, men först en promenad i solen!   

Av Ida Wennberg - 7 september 2010 10:18

Hur glad tror ni på helt seriöst att man blir när man vaknar och det första man hittar är en jävla fucking lapp med 89427 miljoner saker att göra innan jobbet? Inte speciellt, nej.

Pappa fattar som INTE det här med att jag jobbar trots att jag börjar klockan 3. För nog skulle jag vilja se att han städar ur kallgarderoben, sovrummet, plockar ur diskmaskinen, plockar i det smutsiga och städar ur bilen när han kommer hem från jobbet.

Då var den här dagen förstörd då. För nu är jag så jävla sur så att jag kommer att explodera snart. Sen kan jag ju tillägga också att jag själv hade tänkt städa ur bilen och tvätta idag, men POFF bara så försvann alla städluster som någonsin existerat.

Nu ska jag trycka i mig 35 alvedon och hoppas att min hals återgår till det normala snart.




Av Ida Wennberg - 7 september 2010 00:40

Läste igenom min gamla blogg lite snabbt tidigare, och fortsatte med det lite till nu när jag kom hem igen och jag kan lugnt konstatera att det är på pricken 2 år sen jag blev körd i huvudet. 730 dagars svammel, more or less. Men nu är det ju äntligen färdigt med den saken, det känns sjukt skönt att kunna säga aldrig mer och faktiskt mena det för en gångs skull! Men ja, ja nog om det...


Det blev ingen latte ikväll iaf, så jag och Anna raggade några varv runt bränna och surrade lite efter jobbet, sen rullade jag till Lotta och Spigge i svartbyn och såg en film. Sen var ju Lotta (såklart) tvungen att googla kärnvapen och shit efter den för att vi hamnade i ett samtal om det :) Och jo, btw har jag skaffat spotify idag (bättre sent än aldrig ;) och gissa vem som tog en låt från MIN playlist? Om inte musikdrottningen själv, Lotta Karlsson. Liite stolt är jag över det ändå! Min musiksmak är inte helt fel när det kommer till kritan.... ;) sen att det var Sarah som introducerade mig till låten spelar ju ingen roll...eller hur?!!


Men nu har jag ju skrivit ett ganska långt inlägg för att vara mig så nu ska jag ta min bärbara dator och krypa ner i sängen för imorgon tänkte jag försöka med att inte sova bort hela dagen... :)

Ovido - Quiz & Flashcards