Alla inlägg under december 2010

Av Ida Wennberg - 17 december 2010 13:45

Filmen igår var inte bra, inte någonstans. Man mådde bara lite psykiskt dåligt av den, och hatade alla och hatade slutet ännu mer. Där slösade jag bort 1 timme och 35 minuter till av mitt liv. Det sög ju.


Pappisen har ringt och väckt mig halv tolv idag, och inte har jag gjort nå nyttigt alls sen dess. Gett hunden mat och släppt ut henne, typ. Kanske man skulle ta tag i sig själv och börja göra saker snart. Nästa vecka.

Börjar iaf jobba strax så nu väntar jag på skjuts till jobbet, sen ikväll vet jag inte vad som sker?


Hittade igen mitt Dior läppglans i mina försvunna replayjeans idag. Haha, dom låg i garderoben...GOOD WORK!

Av Ida Wennberg - 16 december 2010 22:11

Imorgon börjar jag inte jobba försen klockan 15 vilket betyder att jag hade kunnat vara ute och leka all night long och ändå fått min skönhetssömn. Men jag hyrde mig en liten film på Ok istället och åkte hem.

Så nu ska jag, Bizzan och den konstiga katten krypa ner i soffan och se film och mysa. :)


Det finns alltid lite ärlighet bakom ”jag skojar bara”. Lite kunskap bakom ”jag vet inte”. Lite känslor bakom ”jag bryr mig inte” och lite smärta bakom ”det är lugnt”
Av Ida Wennberg - 15 december 2010 22:06

Idag har jag färgat utväxten, det är nog lite av det värsta jag vet. Jag kan inte sitta stilla när Moa sätter i färgen, sen när den är i så kliar och bränner det så att det känns som att hela huvudet kokar. Jag tror att färgen kokar på riktigt. Sen tror jag att mitt hår ska falla av. Efter det tror jag att det ska bli gult och orange. Så jag är inte rolig att färga utväxten på heller kanske. Hehe

"kokar håret?" "bubblar det?" "men tror du att det kan ramla av?" "det ser orange ut i topparna (observera att jag inte hade någon som helst färg i det övriga håret)"


Men nu är jag alltså fri från utväxten där igen. SKÖNT. Jag har fobi för utväxter.


Lalala...vet inte annars vad jag ska skriva? Eller jo jag har kompleterat Moisens julklapp idag, så nu är den helklar. Måste bara slå in den så är det färdigt. Jag kommer inte att kunna hålla mig till julafton. Min dikt är SÅ bra och PASSANDE. Jag vill ha julafton NU.


Puss


 

En syster är den första att kritisera dig,
men om någon annan försöker göra det
kommer din syster att försvara dig till världens undergång.

Av Ida Wennberg - 14 december 2010 23:06

Jag har varit dålig på att blogga, igen. Shame!


Ihelgen har jag iaf varit ledig. Extrem skönt. Har inte gjort en enda sak av alla grejer jag egentligen kanske skulle ha gjort. Men lite slö får man vara. :)

Jobbade till 21 på fredag, sen efter många om och men fixade jag till sminket och sen tog jag och Malin ett vinglas eller två och sen åkte vi till tallvik. Men jag åkte hem till min kära sambo Moa Pahikka rätt tidigt. Och på lördag hann jag med ett besök hos min favorit-milf och min favvobebis en sväng, en lunch med Nea på brännvalls och jag och Nea försökte oss även på att baka. Och vi tänker inte bli hemmafruar när vi blir stora iaf! :) På kvällen var vi hos Sarah en sväng och sen for jag och Annika till Dan och sådär, och söndag tog jag mig upp klockan 8 för att 8.30 följa med som cheerleader på Moas basketmatch. Jag är världens bästa syster ibland. Creeds till moi.


Igår var jag också ledig, och jag gjorde NOLL intressanta grejer. Hängde på vippa och sådär. Sen på kvällen tog jag och Moe ett varv eller två och hörde fjortismusik, innan vi slog på Eclipse. Den är sjukt bra, jag vill vara en vampyr och jag vill ha Edward. Nu nyss helst.


På morgon ringde dagis ut mig, och det var ju kul att få jobba lite :) jag blir som rastlös av att bara gå hemma. Haha. Så jag jobbade till just efter 3 sen har jag jobbat 18-21 på vippa med Nea och det gick bra. Imorgon jobbar jag på dagis 7.30 - 16 så det börjar ju bli dags att dra igen ögonlocken om man ska orka upp imorgon.


So long suckers.


  

Av Ida Wennberg - 9 december 2010 22:32

När vi var små hade vi typ...1 miljon barbiedockor. Också hade vi väl fått en ny eller nått en gång, så skulle jag, Moa och Hanna W leka med barbie. Moa tog den nyaste finaste dockan som jag också ville vara, så Moa och Hanna sa att Moa fick ha den eftersom hon tog den först.

- Jaha! Men var den då, då är jag dom här!, sa jag och sprang omkring med mina fingrar på golvet till Moa gav med sig och jag fick den finaste dockan...

...det blir alltid som jag vill i slutändan.

Life is gooooooooooD


Av Ida Wennberg - 9 december 2010 06:41

Igår lyckades jag somna runt tio faktiskt. Det var ganska duktigt av mig. Så då orkade jag faktiskt stiga upp när alarmet ringde tio över sex också.

I´m Ida Wennberg and I´m the shit så att säga.


Nu ska jag trippeltånga mitt hår och sminka mig en snabbis innan jobbet. Ikväll blir det nog sushimiddag @Lottas place. Så idag ska jag fasta. Sjukt längesen jag åt sushi sist. Can´t wait!


...och jo, jag måste rätta till en liten felskrivning från gårdagens blogginlägg:

JUDIT var ju också hos Nea. HUR kunde jag glömma bort det?! Jag suger. Förlåt Judo.   


  


Av Ida Wennberg - 8 december 2010 19:36

Idag är jag på jättebra humör, inte. Haha. Jag vet inte vad det är med mig men jag är himla sur. På allt och alla. Men tankade i mig lite mat på vippa nyss så jag känner mig lite gladare nu när blodtrycket börjar återgå till det normala!


Ihelgen blev det hotellet båda dagarna, och jag hade kul så länge det varade =) Måndag jobbade jag på dagis nån timme, sen gjorde vi tacos hos Nea. Jag, Annika, Lotta W, Polly, Pannso och Moa P sen kom Lotta K dit också. Sjukt kul :) Det är inte ofta man har en sådan bra start på veckan. :P Sen igår var jag ledig så jag och Moa julklappsshoppade de sista julklapparna så nu har jag inga mer julklappar att inhandla tror jag. Och det har då aldrig hänt såhär tidigt. Annars brukar man springa omkring i panik den 23 och ändå inte hitta någonting typ. Hehe. Så när vi kom hem från luleå efter en heldagsshopping och sådär åkte vi raka vägen till Nea och såg Despan. Sverige  är ikapp USA med alla serier nu. Det är ju helt sjukt! Idag har jag surat 90 % av dagen. Haha. Jag och Moa W har varit till hultet en sväng och hälsat på Folke och Ingrid vilket vi gör alldeles för sällan. :)


Nu är jag, hör och häpna, hemma på heden. Och här ska jag vara all night long. Jobbar 7.30 - 16 imorgon så jag orkar inte med att bara få 4 timmars sömn inatt. Ska slå på grey´s avsnittet på datorn och sen tänkte jag nog försöka sova.


so long suckers


The day I thought I'd never get through,
I got over you.

 

Ovido - Quiz & Flashcards